Geneza TuTu

Inspiracja dla powstania Kolekcji TuTu dla dziewczynek powyżej trzeciego roku życia wyszła od naszego dystrybutora w Barcelonie. Zauważył bowiem, że na światowym rynku nie ma dziecięcej kolekcji para-kosmetyków w bezpiecznym wydaniu. Małe dziewczynki, często ukradkiem, urządzają sobie frajdę podbierając mamie „dorosłe” kosmetyki: szminkę i  błyszczyk do ust oraz cienie do powiek. Paznokcie malują lakierami zawierającymi chemiczne składniki, które następnie usuwają acetonowym zmywaczem, co jest dla ich paznokci szkodliwe.

Pomysł Hiszpanów wydał się tak inspirujący, że natychmiast uruchomiliśmy twórcze myślenie. Przede wszystkim musieliśmy określić, co ma być esencją takiej kolekcji w wydaniu firmy VIPERA. Ustaliliśmy zasady, na których oparliśmy cały projekt TuTu;

  • Radość i zabawa
  • Zdrowie i bezpieczeństwo
  • Edukacja zarówno pod względem intelektualnym, jak i społecznym w poszanowaniu naturalnych procesów rozwojowych
  • Możliwość rozwinięcia indywidualnych talentów
  • Stworzenie optymalnych warunków do rozwoju dzieci kierując się troską, doświadczeniem i praktyczną mądrością

Tak więc Kolekcja TuTu zaczęła nabierać rumieńców;

Wiemy, że dziewczynki uwielbiają się ruszać, wiele z nich chodzi na lekcje baletu. Niech bohaterką naszej kolekcji będzie urocza balerina TuTu. Oczywiście musi gdzieś mieszkać, najlepiej w Domku TuTu….

 

 

Szukając prezentu dla małej tancerki, miejmy szansę wybierać spośród ciekawych zabawek, które rozwijają umiejętności manualne, poczucie piękna i wyobraźnię naszych dzieci. Nowa zabawka, co wygląda jak szminka lub lakier, nie może być odzwierciedleniem „dorosłego” kosmetyku. Dla nas to oczywiste. Musi być w 100% bezpieczna dla bardzo młodego organizmu i nie tworzyć mocnych efektów kolorystycznych, a jednak dawać pełną radość.

 

 

Z natury, dzieci są uczniami z ogromnymi pokładami naturalnych talentów. Rodzą się z niezwykle chłonnymi umysłami i z ogromnym apetytem na zdobywanie wiedzy i umiejętności. I jak na ironię ten apetyt zaczyna zanikać, kiedy zaczynamy je edukować – czyli umieszczać je w budynkach przeznaczonych do nauki i wpajać im wiedzę oraz umiejętności, które naszym zdaniem są im potrzebne. Wspaniale jest, jeśli edukacja odbywa się poprzez zabawę; w rzeczy samej, dla małego dziecka nie ma różnicy pomiędzy nauką, a zabawą.

Poprzez stwarzanie odpowiednich warunków rozwoju, wspieramy nasze dzieci w budowaniu poczucia własnej wartości oraz w zdobywaniu kompetencji potrzebnych do szczęśliwego życia. Chęć zabawy lalkami, malowania paznokci i różanych policzków, nie jest niczym niezwykłym u małych dziewczynek.

 

 

Nasz mózg rozwija się najszybciej w tych obszarach, w których używamy go z entuzjazmem. Wtedy uczenie się w dużej mierze przebiega samo, a zadaniem dorosłych jest rozbudzanie i podtrzymywanie tego naturalnego apetytu na zdobywanie wiedzy.

Ostatecznie, w edukacji chodzi o ludzi – o konkretne dziewczynki i chłopców, którzy mają swoje talenty, pasje i pragnienia – i o to, żeby dać im szansę rozwijania się tak, by mogli osiągnąć w życiu spełnienie.

 

Projekt TuTu

Projekt TuTu firmy VIPERA cieszy się dobrą opinią. Nawet w środowisku konserwatywnym, w którym rodzice nie aprobują kontaktu kilkuletniej córki z makijażem w jakimkolwiek stopniu.

W kolekcji znajdziecie różnobarwne para-kosmetyki dla dziewczynek powyżej 3 roku życia:

  • Balsam do ust z organicznym składnikiem o smaku i zapachu truskawki
  • Błyszczyk do ust z organicznym składnikiem o smaku i zapachu truskawki
  • Cień do powiek, policzków i pasemek włosów
  • Roziskrzony, bardzo delikatny Mus do fragmentów dziecięcej buzi
  • Lakier Peel-Off do paznokci, który ściągamy z paznokcia jak błonkę

 

 

Brak tolerancji i przesadne ograniczanie dziewczynce upodobań, przyjemności zabawy tym, co typowo „damskie”, odbiera jej sporo radości. Warto więc pozwolić maluchowi udostępnić dziecięce para-kosmetyki koloryzujące dobrze działające na skórę i na kreatywność w ramach dziecięcej wyobraźni, a nie budować barier, które niekoniecznie wychodzą na dobre.

Pozytywne wychowanie wcale nie oznacza pozwalania dziecku na wszystko, ale mądre prowadzenie go przez zawiły świat emocji, problemów i ograniczeń.